سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل ترخیص کالا از چین به ایران

اگر بعد از جستجو در اینترنت وارد این صفحه شوید احتمالاً می خواهید کالای خود را از چین به ایران وارد کنید و به دنبال اطلاعاتی در مورد مراحل ترخیص از چین به ایران هستید. در اینجا راهنمای کامل و تمامی اطلاعات مهمی که در مورد تمامی مراحل واردات از چین و فرآیند حمل و نقل بین المللی از چین به ایران نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهیم.

ایران از دیرباز یکی از شرکای اصلی تجاری چین در خاورمیانه بوده است و هر ساله بسیاری از تجار ایرانی برای خرید و واردات کالاهای چینی و تجار چینی برای خرید و واردات کالاهای ایرانی به ایران سفر می کنند. کردن.

برای حمل کالا بین چین و ایران گزینه های مختلفی مانند بار هوایی و دریایی وجود دارد و فرصت های حمل و نقل مناسبی را برای تجار ایرانی فراهم می کند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین راه را برای واردات کالا از چین بیابند. برای انتخاب.

مراحل ترخیص کالا از چین برای محموله های چینی به ایران

 از آنجایی که چین یکی از بزرگترین کشورهای خاورمیانه است و محصولات زیادی برای صادرات به سایر کشورها دارد، معمولاً واردات از چین و ترخیص کالا از چین برای همه کشورها مهم است.

از آنجایی که هیچ قرارداد تجارت آزاد بین چین و ایران وجود ندارد، شانس زیادی برای معافیت کالاها و محموله های شما از مالیات وجود ندارد. تقریباً هزینه کمی در ایران برای ترخیص 28 درصد از ارزش کل محموله را تشکیل می دهد و هزینه های ترخیص کالا از چین در ایران از 0 درصد برای اساسی ترین کالاهایی که باید وارد شوند تا 100 درصد یا بیشتر برای کالاها متغیر است.

قبلا وارد شده ساخت ایران رسید. (این سیاست مستقل از واردات و حمایت از رونق صنعت و تجارت داخلی طراحی شده است).

 به طور کلی ترخیص کالا از چین در ایران یکی از سخت ترین مراحل دنیاست. زیرا ممکن است برای برخی محصولات به 4 یا 5 مجوز مختلف از سازمان های مختلف نیاز داشته باشید که معمولا سخت و گران است.

برای اینکه مراحل ترخیص از چین به درستی انجام شود و در این زمینه با مشکل و مانعی مواجه نشوید، لازم است با یک کارگزار گمرک آشنا به تمامی مراحل قانونی ترخیص در ایران همکاری کنید.

برای واردات و ترخیص کالا از چین چه مدارکی لازم است؟

اگر می خواهید فرآیند ترخیص کالا از چین را در گمرک ایران آغاز کنید و یا برنامه ای برای ارسال بسته از چین به ایران دارید، باید مدارک زیادی را که در زیر ذکر شده است تهیه کنید:

شناسه بازرگانی - کارت بازرگانی (شناسه تجاری)

سفارش تحویل (سفارش تحویل)

رسید انبار

صورتحساب بارگیری

لیست بسته بندی

پیش فاکتور (PROFORMA INVOICE)

گواهی مبدا (CERTIFICATE OF ORIGIN)

گواهی استاندارد

سفارش ثبت نام

مجوز منطقی

 هزینه های ترخیص کالا از چین و هزینه های پیش پرداخت در ایران

زمانی که قرار است کالاها و محموله های زیادی از چین به ایران وارد کنید، باید هزینه ها را بر اساس هزینه ترخیص کالا از چین در گمرک ایران پرداخت کنید. این هزینه ها شامل موارد زیر است:

هزینه عوارض گمرکی

سود کسب و کار

بیمه

هزینه انبارداری