سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترخیص کالا از دبی-شرکت ترخیص کالا

ترخیص کالا از دبی در شرایط فعلی کشور یکی از گزینه های جدی تجار برای واردات کالا می باشد. در این مقاله قصد داریم به موضوع واردات و ترخیص با تمرکز بر امارات متحده عربی بپردازیم. در مطالب قبلی بارها اشاره کردیم که چرا تجار و بازرگانان نگاه ویژه ای به امارات و دبی دارند. یک بار دیگر به اختصار به این موضوع اشاره می کنیم. دلیل اصلی تحریم هاست. در ضمن شرایط بهتری نسبت به سایر گزینه های ترخیص دبی دارد. چرا؟ با ما بمان.

 منظور از ترخیص چیست؟

شاید لازم باشد دوباره به این سوال پاسخ دهیم تا ابهامی وجود نداشته باشد. به کلیه تشریفاتی که برای ورود یک کشور به داخل کشور لازم است، ترخیص کالا گفته می شود. (برای اطلاعات بیشتر مقاله ترخیص کالا را حتما مطالعه کنید). ترخیص کالا فرآیندی است که طی آن ورود کالا به کشور قانونی می شود. امکان واردات مستقیم کالا به کشور وجود دارد اما در شرایطی که کشوری به دلیل تحریم ها تمایلی به تجارت مستقیم با ایران ندارد، تجار برای ترخیص کالا به دبی می روند. ترخیص از دبی هم توسط صاحب کالا و هم توسط شرکت های واسطه قابل انجام است.

 چرا امارات را انتخاب کنید؟

بدون شک نباید شرایط جغرافیایی ایران را فراموش کرد. امارات تقریبا با همه کشورهای دنیا روابط خوبی دارد و بدیهی است که در روند واردات کالا با مشکل خاصی مواجه نخواهد شد. از طرفی بندر جبل علی واقع در دبی نزدیک ترین گزینه به بنادر جنوبی ایران و در واقع کوتاه ترین راه برای انتقال کالا است. ترخیص کالا از دبی یک مزیت دیگر نیز دارد و آن بهره مندی اماراتی ها از جدیدترین تجهیزات و امکانات روز دنیاست. به همین دلیل ترخیص از دبی گزینه خوبی برای معامله گران است.

 مزایای ترخیص کالا از دبی

بستن مرز جغرافیایی با امارات

داشتن بزرگترین مرز دریایی با دبی

استفاده از گمرک دبی برای ترخیص کالاهای اروپایی که اجازه تجارت با کشورمان را ندارند.

تعرفه گمرکی پایین دبی

انتقال سریع از طریق مرزهای تجاری (دریایی، زمینی و هوایی)

 مراحل و روش های ترخیص از دبی

ترخیص کالا از دبی به چهار صورت امکان پذیر است. روش ترانشیپ کالا از دبی، متقاطع، صادرات مجدد یا صادرات مجدد و واردات نهایی. در ادامه هر یک از این چهار روش را جداگانه توضیح خواهیم داد. فرآیند ترخیص از دبی تفاوت چندانی با ترخیص کالا در ایران ندارد اما در هر صورت برای انجام امور بین الملل آشنایی با قوانین تجاری کشور مقصد ضروری است. پس فراموش نکنید که قوانین تجارت امارات را قبل از واردات بخوانید. خوب، اکنون به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم.

حمل و نقل محصول از دبی و متقابل کارکنان

در همین مسیر همان کانتینر به ایران ارسال می شود. در این صورت کلیه عملیات توسط خط کشتیرانی انجام می شود و نیازی به عملیات گمرکی نیست. در ترانشیپ، کانتینر جابجا می شود و محتویات آن در حالت متقابل قرار می گیرد. کراس استفینگ برای کالاهایی که اجازه ورود مستقیم به کشور و ترخیص از دبی را ندارند مناسب است. ترخیص کالا از دبی به هر دو صورت امکان پذیر است.

 صادرات مجدد یا صادرات مجدد

در این صورت کالای ترخیص شده از دبی و عوارض گمرکی که معمولاً 5 درصد ارزش آن است پرداخت می شود. در این صورت کالا تا 4 ماه در انبارهای دبی قابل نگهداری بوده و در زمان صادرات به صورت کانتینری یا لانج قابل جابجایی می باشد. در این زمان عوارض پرداختی مسترد خواهد شد. در این مورد، مالیات بر ارزش افزوده ضروری نیست. ترخیص صادرات مجدد دبی یک گزینه مناسب و کارآمد برای کسانی است که به زمان بیشتری برای واردات کالاهای خود نیاز دارند.

ترخیص کالا از دبی به روش: واردات قطعی

در این صورت نهایتا کالا با پرداخت 4 درصد عوارض و 2 درصد مالیات بر ارزش افزوده ترخیص می شود و سپس کالا در دبی قابل معامله و یا صادرات مجدد می باشد. در صورت صادرات 3% حقوق گمرکی مسترد نمی شود ولی مالیات قابل استرداد می باشد. این روش ترخیص کالا از دبی برای افرادی مناسب است که قصد دارند ترخیص را در داخل امارات نهایی کنند و کالا را برای خود تحویل بگیرند. دلیلش به هر جهت قابل قبول است. اگر می خواهید کالای خود را قبل از رسیدن به ایران معامله کنید، این روش بهترین گزینه برای شماست.